zaterdag 25 maart 2017

De nieuwe zomercollectie en verder nog van alles

Hallo Allemaal,
Leuk dat je weer even langskomt. En nog super bedankt voor de leuke reactie op mijn afgelopen posten. Ik had vakantie afgelopen week en die heb ik best nuttig gebruikt vind ik. Maar toch helaas geen tijd voor bloggen. Maar ik hoop vanavond nog een rondje te kunnen doen. Onze kleine zandhaasjes liggen in bed. Ze hebben eigenlijk de hele dag buiten gespeeld in de zandbak. En ze waren helemaal af. Dus lekker op tijd in bad en nu lekker in bed. Komt goed uit met tijd verzetten. 
Ik hoop dat jullie even tijd hebben want het wordt echt een hele lange post. Vorige week leuke stofjes kunnen inslaan op het stoffenspektakel hier.
Allereerst de kleertjes, deze drie zijn voor onze oudste. Ze wil nu ook zelf inspraak, dat is wel heel leuk maar ook wel een beetje lastig. Als blijkt dat bepaalde stofjes niet in de smaak vallen. Maar zo is het goed. Het rechtse jurkje heeft een heel ander model dan de anderen. Maar uiteindelijk lijkt die er toch weer op. Hij had een lage nekuitsnijding aan de achterkant. Maar toen dat eenmaal klaar was leek het nergens naar en hij zakte van haar schouders. Dus toch maar weer helemaal uit elkaar gehaald en zelf anders opnieuw geknipt en zo is het wel goed. Het middelste jurkje vind ik zelf super geworden door die aparte schouderstukjes bovenaan. Is niet helemaal goed te zien op de foto helaas.
Dit zijn heerlijke speelsetjes en een jurkje voor onze jongste, patroon van het broekje is de Pippa van Emma en Mona. Dit een superleuk gratis patroon om te maken.
Nog een kraamcadeautje: Hier ook weer een patroon van Emma en Mona gebruikt. Het kwijldoekje is een zelfgetekend patroon.
 Onze jongste kan twinnen met haar grote nicht. Hier de setjes samen.
En een week voor het stoffenspektakel maakte ik dit jurkje nog van stofjes die er nog lagen. Hij is nog een beetje op de groei. Er op een applicatie die ik maakte met strijkvelours van van Marieke. Dit is de neonversie. En het leuke is dat je het gewoon door de big shot kan halen. Dit is een stans van PTI.
Vanmiddag de laatste hand gezet aan een tricot jurk voor mijzelf. Nu is het wel weer even goed, we kunnen wel weer even vooruit qua kleding betreft en we gaan maar weer naar zolder voor wat kaartjes en zo. 
Maar nog een paar kaarten die ik jullie nog niet had laten zien: 

      

 Bedankt voor je bezoek en tot binnenkort!!
Fijne zondag.
Groeten van Femminde

6 opmerkingen:

  1. Wauw je hebt prachtig kledingstukken gemaakt. Erg knap!
    De kaartjes die je ons laat zien zijn ook erg leuk en verschillend. Super leuk.

    liefs Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er allemaal weer super vrolijk uit!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw Femminde wat ziet het er prachtig uit voor de meisjes! Je bent ook zo handig en weer zulke leuke vrolijke stofjes! Je hebt je vakantie goed besteed!!! Ook nog een hele mooie serie kaartjes...weer een hele leuke post van je! Nee ik werk dit weekend, maar wie weet kan ik maandag lekker buiten zijn! Het is wel prachtig weer, maar hier ook nog wel fris! Ja kort nachtje hè, ik ga dus ook duiken nu! Fijne zondag en lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Feminde,
    Wat een geweldige zomer garderobe heb je voor je meiden gemaakt. Zo leuk dat je het deelt. Ik maakte voor mijn kinderen ookmontzttend veel kleding, kocht alleen ondergoed en sokken en sport- en regenkleding. Jassen, broeken, jurken, blouses maakte ik allemaal zelf. Ik krijg er bijna weer zin in, alleen zijn mijn kinderen te groot en heb ik (nog) geen kleinkinderen..... maar jouw naaiwerken zien er geweldig uit!
    En dan heb je ook nog een reeks kaartjes. Stuk voor stuk enig!! Je hebt een heerlijke vakantie gehad, zo te lezen. Ik moet vannacht 1 nachtje ivm vertrek van een collega, en heb dan ook vakantie tot zaterdagavond. Heerlijk! We hebben al veel inluis gedaan, maar er is 1 kamer die het ondergeschoven kind is. Daar moet ik van mijzelf mee aan de slag ;-)
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat ben jij een handig bezig bijtje geweest Femminde. Een hele mooie collectie kleding heb je gemaakt...knap hoor.
    Je serie kaarten is ook al zo divers, mooi. Ze zien er allemaal mooi en leuk uit. Een heerlijk bestede vakantie zo te lezen ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lange post maar wat ben je creatief zeg!!!
    Zo gaaf om je eigen kinderen van eigen gemaakte kleding te voorzien en niet te missen jezelf! Gaaf!
    Je kaartjes zijn ook nog eens super leuk!
    Ik kom de laatste tijd ook niet aan knutselen toe dus het is herkenbaar!
    Succes met knutselen.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen