maandag 31 oktober 2016

Olifanten polkadots voor de SCC en kinderkleertjes/ Heavy post!!

   
Goedemorgen allemaal,

Leuk dat je weer even langskomt!!! En een warm welkom voor mijn nieuwe volger Angela.
De vakantie hier is weer om. 'k Ben toch weer weinig bij jullie geweest. Ik heb teveel leuke hobbies gewoon. En ook vooral lekker met de kids van alles gedaan. En kleertjes voor hen beiden genaaid.
Maar nu eerst kaartjes en een slinger met polkadots. De slinger wil ik mee laten doen aan de Scrap cards challenge. Daar vragen ze deze keer creaties met polkadots. 
De slinger maakte ik voor een meisje die binnenkort twee wordt en een nieuwe kamer krijgt omdat ze volgend jaar grote zus wordt. Zie ook vorige post. Er is vast nog wel een mooi plekje voor deze slinger.
En binnenkort wordt onze eigen Jasmijn ook al weer drie. Haar velaadag (zoals ze het zelf zegt) komt nu in zicht en is voor haar nu al iets om naar uit te zien. (Duurt nog 1 1/2 week).
Hier alvast het kaartje voor haar. Kan ik dit keer nog gerust van tevoren laten zien. 



En nu waar ik verder zo druk mee bezig geweest ben deze week:


Twee leggings met plusjes. Die van Mirthe was de eerste die ik maakte. De volgende leggings werden iets smaller en zitten nog mooier.

Zulke gave stof met die pandaberen. Het jurkje is nog te groot voor Mirthe. Jasmijn past hem nog. Het lukte qua stof nog net om een trui voor Mirthe te maken met een stippen legging (weer polkadots!!).

Ook het jurkje met de paardjes was nog iets te groot. Maar het duurt niet lang meer voordat die wel past. Ook voor haar nog een trui. Maar ik zag later dat die mouwen net zo lang zijn.

Nog een rok voor Jasmijn en een legging voor Mirthe maar die kan Jasmijn ook als 3/4 aan want het verschil zit alleen in de lengte. En ook nog wat bijpassende haarbandjes.
Morgen nog proberen een rokje voor mijzelf in elkaar te zetten en dan is het voorlopig weer tijd voor andere dingen.  Ik nam een lockmachine over van een vriendin. Thanks Anja!! Tricot is nu echt mijn ding. Ik had er met de gewone naaimachine altijd ruzie mee.
Fijne week allemaal!!!

Groeten van Femminde







 

5 opmerkingen:

  1. Jeminee Femminde! wat een gave post zie ik hier en wat heb jij je vakantie goed benut zeg!!! Ik weet niet waar ik beginnen moet, hihi
    De dames zijn weer goed verwend met al die mooie nieuwe kleren. Zelf had ik 3 jongens, maar heb ook hun begin jaren heel veel zelf genaaid, zo leuk om te doen! Jasmijn haar verjaardags kaart is onwijs leuk en ook de kaart eronder. Je vlaggenlijn is één en al ploka dots en zo schattig!!! En de foto van de meiden is zo gaaf, wat wordt Jasmijn al groot hè! Ik had ze ook zo dicht op elkaar qua leeftijd en dan hebben ze zoveel aan elkaar! Geniet maar lekker overal van hoor...heerlijk al die hobby's!
    Dankjewel voor je prachtige inzending naar Scr@p-Cards Challenge!
    Liefs Gerie en DT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaartjes en kleertjes, jij kunt ook alles!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Femminde,
    Zo je hebt het druk gehad zeg!
    Prachtige Creaties, en kleertjes heb je gemaakt. Leuke kleuren.
    Ik heb afgelopen weekend ook zo'n slinger mal besteld. Ik ga een Sinterklaas slinger maken.
    Wij hebben ook al de eerste stoofpeertjes gegeten: Heerlijk!
    Genoten van je post en tot de volgende keer.
    Groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke meiden die dochters van jou en zo leuk die kleertjes. zelf heb ik 1 zoon van inmiddels 31 jaar maar vroeger naaide ik zelf ook altijd alle kleren voor hem en ik heb destijds veel sweatshirts en T-shirts gemaakt. Hij verzamelde panda's en ik was toen altijd op zoek naar leuke pandastofjes maar die kwam je toen haast niet tegen. Wat zou ik blij geweest zijn met dit stofje ;-)
    Hartstikke leuke kaarten heb je ook gemaakt en die slinger is ook enig!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Femminde,
    zo te zien ben jij een bezig bijtje
    wat heb ik genoten van al dat moois die hier te bewonderen is
    ook hele mooie foto's
    en je slinger is ook al prachtig
    Dankjewel voor je deelname aan de challenge op het Scrap- cards blog
    liefs DT-Martine

    BeantwoordenVerwijderen